Kontakt

Rybnik - Centrum

ul. Sobieskiego 22
Zobacz jak dojechać

Zadzwoń

e-Rejestracja

zapisz się na badanie online

Zapraszamy

poniedziałek – piątek: 10:00 – 17:00
sobota: 10:00 – 13:00

Oferujemy

  • Wszystkie produkty (oprawy okularowe, soczewki okularowe oraz pozostałe) tylko i wyłącznie od sprawdzonych producentów
  • Badanie wzroku wykonywane na miejscu w godzinach pracy salonu przez optometrystę
  • Różne formy rejestracji na badanie: osobista, telefoniczna lub wygodnie o każdej porze poprzez formularz online
  • Posiadamy własny warsztat oraz szlifiernię. Masz gwarancję, że Ci sami specjaliści, którzy przyjęli Twoje zlecenie również wykonają Twoje okulary
  • Gwarancja jakości produktów i usług oraz naprawy i serwis posprzedażowy
  • Karty stałego klienta, bon podarunkowy, promocje
  • Realizacja recept refundowanychNFZ
  • Dogodne formy płatności: gotówką, kartą płatniczą, Blik, płatności mobilne (Apple Pay, Google Pay) okulary na raty.
Weather for the Following Location: Rybnik auf der Karte, Polen

Najczęściej zadawane

Pytania i odpowiedzi

Ile kosztują okulary?

To tak samo trudne pytanie jak “Ile kosztuje telewizor?” “Ile kosztują buty?” Okulary to jak doskonale wiesz oprawa okularowa wraz z soczewkami okularowymi. Każde z nich może być różnej jakości, wykonane z różnych materiałów, różnych producentów. Nie mniej posiadamy w ofercie oprawy budżetowe jak i markowe. Natomiast soczewki okularowe, które zapewniać mają komfort widzenia – oferujemy tylko renomowanych i sprawdzonych firm.

Możesz skorzystać z następujących dofinansowań:
– w zakładzie pracy jeżeli pracujesz min połowę czasu przed monitorem komputerowym dowiedz się u swojego pracodawcy czy i jaka kwota podlega dofinansowaniu (jest to indywidualnie ustalane w danym zakładzie pracy)
refundacji z NFZ jeżeli wizyta nastąpiła u okulisty, który ma podpisaną umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia
– rozłożyć zakup okularów w naszym salonie na dogodną ilość rat

Oprawki w cenie już od 50 zł, soczewki okularowe od około 70 zł – ceny poglądowe i zależne od modelu, rodzaju, konstrukcji, uszlachetnień, wady wzroku.

 

Czy mogę nosić okulary progresywne?

Minimalizujemy ryzyko związane z brakiem adaptacji do okularów progresywnych. Z naszej strony zapewniamy profesjonalne badanie wzroku wykonane przez optometrystę, dobór opraw jak i spersonalizowany wybór soczewek progresywnych, cyfrową centrację, dokładny montaż w naszej szlifierni oraz gwarancję adaptacji. Nasi klienci rzadko skarżą się na problemy związane adaptacją do okularów progresywnych. W przypadku soczewek progresywnych stawiamy na jakość i sprawdzone produkty. Nie oferujemy produktów budżetowych, eko czy przestarzałych konstrukcji.

W razie problemów z przyzwyczajeniem się do okularów progresywnych oferujemy Ci możliwość skorzystania z gwarancję adaptacji producenta, która zapewnia wymianę soczewek progresywnych na inną konstrukcję lub soczewki dwuogniskowe, lub dwie pary soczewek do dali i bliży.

Ile czasu będę czekać na odbiór okularów?

Zależne jest to od kilku czynników. Czy soczewki okularowe są z tzw. oferty magazynowej często dostępnych u nas w ten sam lub następny dzień roboczy. W przypadku soczewek okularowych sprowadzanych specjalnie dla Ciebie na zamówienie, czas oczekiwania może wynieść średnio 2-3 dni robocze. W przypadku zaawansowanych soczewek progresywnych z powłoką fotochromową czas oczekiwania może wynieść nawet około 5-8 dni roboczych. Okulary wykonujemy na miejscu w naszej szlifierni i staramy się minimalizować czas oczekiwania. Chcemy abyś okulary otrzymał tak szybko jak to tylko możliwe.

Czy muszę zapisywać się na badanie?

Warto zadzwonić i umówić się na konkretny dzień i godzinę. Czasami zdarza się, że uda nam się kogoś przyjąć “z drogi” – ale po co masz tracić swój cenny – po prostu zadzwoń i umów się – 507 34 39 37 lub skorzystaj z formularza online. Znajdziesz tam również nasz cennik badań oraz ofert promocyjnych. Dzięki temu zostaniesz przyjęty w umówionym dniu i godzinie.

Czy badanie wzroku jest bezpłatne?

Przygotowaliśmy promocję dla osób zdecydowanych, które zaraz po badaniu zakupią kompletną parę nowych okularów lub wymienią w swoich oprawkach same soczewki okularowe. Dla Was – zdecydowanych – cena za badanie jest wtedy promocyjna i dużo niższa. Badanie wzroku jest płatne jednak cena zależna jest od Twoich decyzji zakupowych. Czy Ty wykonywałbyś swoją pracę za darmo? 

Karta klienta: co to i na co?

Każdemu naszemu klientowi przy zakupie wydajemy dokładny odpis jego produktu. Karta klienta to nie tylko imię, nazwisko, datę odbioru ale przede wszystkim wartości korekcji, dane oprawki okularowej (marka, model, kolor) oraz soczewek okularowych (firma, materiał, uszlachetnienia). Wszystko po to aby w razie uszkodzenia, konieczności sprowadzenia części zamiennych posiadać dane. Jednak karta jednocześnie stanowi Twoją kartę rabatową.

Czy są jakieś promocje?

Oczywiście. Możesz poznać nasze promocje“. Jeżeli posiadasz, warto zabrać ze sobą i przed składaniem zamówienia okazać Kartę Klienta.

Czy muszę być osobiście przy zamówieniu, odbiorze okularów?

Przy zamówieniu okularów koniecznie jest wymagana obecność użytkownika okularów. Bez względu czy dotyczy to wybrania nowej oprawki (co jest oczywiste) czy w przypadku wymiany soczewek do własnej oprawy. Konieczne jest wykonanie niezbędnych pomiarów montażowych.
Przy odbiorze może być dowolna osoba, jednak poinformuj o tym abyśmy mogli wstępnie dopasować oprawkę przy składaniu zamówienia.
Jeżeli wyjeżdzasz – możemy również dopasować wstępnie okulary a następnie po ich wykonaniu wyślemy do Ciebie na wskazany adres pocztą lub przesyłką kurierską.

Wymieniam same szkła, czy muszę zostawić okulary?

Niekoniecznie. Jednak musimy przed zamówieniem do nich soczewek okularowych sprawdzić ich stan techniczny. Nie mniej wolimy aby taka oprawka u nas została. Zdarzało się, że podczas oczekiwania klientowi oprawka się uszkodziła. Soczewki zazwyczaj zamawiamy pod konkretną oprawkę. W przypadku montażu do oprawy własnej (używanej czy nowej) zawsze pobieramy dodatkową opłatę montażową. Chyba, że posiadasz kartę klienta.

Gdy dotrą do nas Twoje soczewki okularowe będziemy potrzebowali około 1-2h czasu na podmianę. Czas może się różnić w zależności od godziny dostarczenia oprawy oraz ilości pracy na warsztacie.

Zepsuły mi się okulary, co mam zrobić?

Jeżeli okulary kupione były w naszym salonie. Weź ze sobą kartę klienta i przyjdź do nas. Postaramy się dokonać niezbędnej naprawy, zamówienia oryginalnych części. Zajmujemy się również naprawą okularów, które nie zostały kupione w naszym salonie. Jednak nie zapewniamy wtedy oryginalnych części. Ważne jest aby nie były dokonywane samodzielne próby naprawy zepsutych okularów. Pamiętaj aby posiadać zapasową parę okularów na czas naprawy. Zobacz co możemy dla Ciebie zrobić.

Czy mogę kupić okulary na raty?

Tak. Istnieje taka możliwość w naszym salonie zakupu okularów na raty. Raty skierowane są tylko dla osób fizycznych. Podpisanie umowy kredytowej to kilkanaście minut a decyzja o jej udzieleniu to chwila. Możliwe jest zamiast paragonu otrzymanie faktury VAT wystawionej w zakupie ratalnym tylko na osobę fizyczną (a nie na firmę, gdyż umowy ratalne zawierane są z osobami fizycznymi). Dodatkowo akceptujemy płatności bezgotówkowe (karty płatnicze, Blik, ApplePay, GooglePay) i gotówkowe. Podczas składania zamówienia wymagane jest około 30% zadatku, pozostała część dopłacana jest przy odbiorze okularów.

Czy zrealizuję receptę NFZ?

Tak. Nasz salon posiada podpisaną umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia na realizację i refundację recept na okulary.

Wystarczy przyjść do nas z receptą z kodem, którą otrzymacie od okulisty, który równiez posiada podpisaną umowę.

Czy mogę kupić okulary online?

Niestety ale nie prowadzimy sprzedaży internetowej. Dotyczy to całego asortymentu (okulary korekcyjne, okulary przeciwsłoneczne, soczewki kontaktowe, galanteria).
Samo zamówienie okularów i ich prawidłowe wykonanie wymaga dokonania wielu pomiarów montażowych, których nie da się wykonać na odległość – sam rozstaw źrenic nie jest wystarczającym pomiarem. Bazujemy na własnych cyfrowych pomiarach i w pełni bierzemy odpowiedzialność za oferowane produkty. Dlatego też, mając na względzie poprawność montażu a tym samym prawidłowe widzenie nie świadczymy tego typu usług.

Gdzie mogę zaparkować samochód?

Nasz salon mieści się przy głównym deptaku niedaleko rynku, który w godzinach pracy jest wyłączony z ruchu samochodowego poza dostawcami oraz posiadaczami specjalnych zezwoleń lub karty inwalidzkiej.

Sugerujemy pozostawienie samochodu na jednym z pobliskich parkingów przy ul. Brudnioka, ul. M. Curie-Skłodowskiej, parkingu wielopoziomowym przy ul. Hallera lub parkingu Galerii Handlowej Focus. Zalecamy najbliższy nas parking nr 4 przy ul. Brudnioka a do nas przejdziesz pasażem.

Czy otrzymam fakturę VAT na okulary?

Oczywiście. Okulary są wyrobem medycznym w związku z czym jako okulary widnieją wtedy, gdy zakup dotyczy nowej oprawy wraz z nowymi soczewkami okularowymi. Jeżeli dokonujesz wymiany do własnej oprawy – na fakturze będzie umieszczona informacja o wymianie a nie, że zakupione zostały okulary.
Dodatkowo w związku ze zmianą ustawy o podatku VAT obowiązującej od 1 stycznia 2020. Każda faktura wystawiona na przedsiębiorcę / firmę musi na paragonie posiadać NIP nabywcy – jeżeli wystawimy paragon bez informacji od Ciebie, że potrzebujesz fakturę na firmę i nie podasz nam numeru NIP firmy – nie będzie możliwości zmiany tego ze względu na zmianę przepisów podatkowych. Dlatego też jeżeli zakład pracy refunduje Ci koszt zakupu okularów – poinformuj o tym fakcie przed zakupem. Jeżeli kupujesz na osobę prywatną wystarczy podać swoje dane. Zakład pracy / firma w której jesteś zatrudniony/-a powinna poinformować Cię o tym fakcie. Na każdej FV w opisie widnieje imię i nazwisko faktycznego użytkownika okularów bez względu kim jest odbiorca faktury.
Gdy swoje okulary zakupujesz w systemie ratalnym (umowy zawieramy z osobami fizycznymi) to faktura VAT zostanie wystawiona imienna a nie na podmiot gospodarczy.

Na start

Zobacz jakie promocje aktualnie obowiązują.

Zadzwoń lub napisz

tel. 507 34 39 37
tel. 5073 4EYES
napisz do nas
umów się na badanie wzroku

OPTOMETRYSTA.pl

Sobieskiego 22, Rybnik
(obok HaloRybnik)

pn-pt: 10:00 - 17:00
sob: 10:00 - 13:00

jak dojechać?